Obserwuj mnie

niedziela, 12 czerwca 2011

Jak to się robi?

   Ostatnio zostałam poproszona o napisane artykułu na temat malowanych koszulek. Umieściłąm w nim wskazówki dla osób poczatkujących i tych które same z chęcią chciałyby spróbować swoich sił. Od kąd tylko pamietam chciałam mieć koszulki własnego projektu. Jakiś juz czas spełniam moje marzenie :) Zapraszam serdecznie do przeczytania artykułu na moim blogu.
   Na blogu postaram sie skurupulatnie umieszczać najnowesze projekty koszulek

Zanim zaczniemy malować
Musimy przygotować sobie przestrzeń do pracy. Najlepiej w tym celu wykorzystać biurko lub większy stolik. Ważne, aby było nam wygodnie, ponieważ praca nad koszulką zajmie nam trochę czasu. Należy rozplanować sobie miejsce do pracy w taki sposób, aby uniknąć przypadkowego rozlania farby czy wylania pojemnika z wodą.

Przydatne narzędzia
KOSZULKA – do malowania najlepiej nadają się koszulki gładkie (bez prążków) bawełniane lub z domieszką elastycznych włókien rzadziej sztuczne z wiskozy. Kolor i kształt koszulki w zasadzie dowolny według upodobania. Najlepiej jednak sprawdzają się koszulki jasne, na takich najprościej jest naszkicować wzór. Dodatkowo jasną koszulkę malujemy farbą tylko raz uzyskując wyraźne kolory. Natomiast jeżeli chodzi o czarne i ciemne koszulki musimy malować tkaninę dwukrotnie, aby uzyskać pożądany efekt

OŁÓWEK/DŁUGOPIS – aby narysować kontury naszego wzoru na jasnych koszulkach potrzebny nam będzie ołówek lub żelowy długopis. Do ciemnych koszulek możemy użyć białej farbki.

PĘDZLE – najlepiej płaskie w różnych rozmiarach z miękkiego włosia. Nie muszą to być drogie profesjonalne pędzle wystarczą i w pełni się sprawdzą te zwykłe ze sklepu po 4zł.

WYKAŁACZKA/CIENKI PĘDZEL – aby zrobić kontury gotowego już obrazka, potrzebna nam będzie wykałaczka lub cieniutki pędzelek.

PODKŁADKA – może nią być tekturka, niepotrzebna duża książka, teczka papierowa lub cokolwiek płaskiego. Przed rozpoczęciem malowania wkładamy podkładkę do środka koszulki tak, aby malowany wzór całkowicie się na nim znajdował.

PODSTAWKA – będzie służyć do mieszania kolorów

POJEMNIK Z WODĄ – do rozcieńczania farbek

FARBY – na początek możemy kupić tylko 5 farbek i mieszać kolory podstawowe do uzyskania odpowiednich odcieni i kolorów. Kupujemy 3 podstawowe kolory: żółty, czerwony i niebieski oraz dodatkowo biała i czarną farbkę. Koszt najtańszych farbek to ok. 5zł. Nie są najdroższe, ale zapewniam, że bez obaw można nimi malować po tkaninie.

Sprawy techniczne 
  •  Farbki możemy bez problemu rozcieńczyć z wodą bez używania dodatkowych mediów. Trzeba natomiast pamiętać, by nie były zbyt wodniste. Materiał koszulki jest jak gąbka i farbka może się rozlać poza planowany zarys rysunku.
  • Gdyby przytrafił nam się przez przypadek kleks, należy szybko zamoczyć część koszulki w wodzie i uprać zwykłym mydłem w kostce. W przypadku czarnej koszulki wystarczy miejsce zmoczyć wodą.
  • Aby utrwalić już gotowy rysunek, czekamy do całkowitego wyschnięcia i wchłonięcia się farb (24h). Następnie prasujemy po odwrotnej stronie rozgrzanym żelazkiem. Warto pod deskę do prasowania położyć zwykłą kartkę lub szarą gazetę, żeby nie ubrudzić deski. Przy prasowaniu najlepiej dociskać żelazko bez ruchu.
  • Koszulkę można prać ręcznie w temp. 40C.



     

10 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Chciałam tylko zapytać czy to mają być farbki do tkanin czy zwykłe po zaprasowaniu nie zejdą? I po ilu praniach widać jednak różnicę? Z góry dziękuję :)

Martyna pisze...

Przejrzałam cały blog i jestem pod wrażeniem :D bardzo mi się spodobało :D

Binolka pisze...

Farbki oczywiscie do tkanin.
Dziękuję za komentarze

Anonimowy pisze...

KSIĄŻKA PODKŁADKĄ?! no bez jaj ;/

Anonimowy pisze...

bardzo ciekawy blog :D Też chcę zacząc malowac na koszulkach, tylko mam pytanie co do farbek, gdzie mogę je kupic ? z tego co się rozglądałam w empiku są bardzo drogie, a bardzo malutkie opakowania :/

zlemisiesni pisze...

Hej, jestem pod wrażeniem Twoich prac. Jakiej firmy farbek używasz do malowania tkanin? Ja używałam dotychczas farb fevicryl, ale jestem z nich średnio zadowolona.

Binolka pisze...

Witaj ja od początku ich uzywam własnie i jak dla mnie sa najlepsze nie zmieniam :)

zlemisiesni pisze...

Dziękuję bardzo za odpowiedź i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Twoje koszulki są naprawdę świetne! I dziękuję za ten poradnik, bardzo mi się przyda :)

Mam tylko pytanie czy koszulka musi być prana ręcznie? Nie mam możliwości użycia pralki??

Binolka pisze...

Najlepiej prać ręcznie ale w pralce w trybie pranie ręczne też przejdzie :)